December 26, 2012

CZ12

Assalamualaikum ;

hari ni dapat jugak jejak kaki kat MBO tu. lama betul tak pergi. sampai aku lupa kaunter tiket kat mana. sampai2 je tengok tempat jual makanan dgn orang jaga tiket. terpusing2 aku mana la kaunter nak beli tiket ni. aku ingat nak masuk dalam terus, tengok orang jaga tiket tu kat depan pintu. kalau masuk satgi, dia tanya mana tiket plak. last-last baik tanya je. dia cakap kaunter tiket "cik pusing kanan, jalan hujung sekali." kesian aku. noob betul.

sampai je kaunter tiket usha pukul berapa muvee CZ12. aku survey kat internet tulis pukul 1.35pm. tengok2 pukul 1.20 utk 2D. tengok jam pukul 1.15 dah. sambil fikir macam mana time bole tak sama kat internet.  next showing dah la pukul 2.20 untuk normal screen. nak tak nak kena amek gak la pukul 1.20 tu. beli je tiket tgk jam 1.20 lebeh mcm tu. dah lah kaunter tiket dgn nak masuk wayang tu jauh. berlari jugak la aku takut muvee dah start. nak beli popcorn pun tak sempat tau. ciss.


masuk je hall, ingat aku lambat. rupanya aku yang awal. orang tak masuk lagi. ciss lagi. penat tau berlari sambil skip beli popcorn tu. screen pun hitam lagi. agak dalam seminit dua baru la ramai. majoriti cina je aku jumpa. aku pun sempat jugak update foursquare, twitter. haha. sedap2 focus kat fon, tetiba sound kuat gila keluar. tapi screen hitam je. tak menyala lagi. sumpah terkejut. dalam 5 minit mcm tu dengar sound je gambar tak keluar jugak. pastu pekerja wayang tu bukak lampu suluh suruh pay attention kat dia. dia cakap "mintak maaf semua. kami tak dapat nak show ini cerita sbb ade masalah teknikal. maybe dalam 15minit baru ok. mintak maaf lagi." aku dengar je spoil dah mood. masa tu pukul 1. 45 mcm tu. aku pun focus je la kat fon lagi. pastu baru teringat nak beli popcorn. alang2 tak start lagi. akhirnya dapat jugak makan popcorn setelah dekat 2 bulan tak makan.

aku tak tau apa beza normal screen dgn 2D. bagi aku biasa ke kot. kalau 3D nampak la gambar tu ke depan. entah. yang aku tau beza harga je lah kot. haha. tak kisah la. janji aku puas hati tengok muvee ni. sumpah puas hati. tak tau napa aku minat betul semua cerita Jackie Chan belakon. mungkin sebab dia buat sendiri aksi stunt kot. cerita kalau ada Jackie Chan mesti lah banyak scene dia lawan kan. sapa yang tengok, keluar wayang mesti puas hati. aku jamin. haha. dalam banyak-banyak part aku paling suka part JC pakai sut mcm robot then ada roda depan belakang. kiranya dia bukan jalan biasa. jalan pakai roda. sumpah best giler tengok. kagum aku macam mana la bole terfikir idea nak buat sut mcm tu. tak sia-sia aku berlari pastu kene plak tunggu sbb masalah teknikal tu. hehe. mood okay balik. :)

teruja plak tengok sut ni. dah la scene kena turun jalan berbukit. seronok kot. rasa nak cuba je. haha. gambar pecah plak. ni je aku ade aku google.

so korang semua kalau takde idea nak tengok muvee apa, try la. tak rugi punya. aku ni rasa macam nak tengok lagi sekali je. haha. pelakon pun hebat2. tapi tak bape nak kenal sbb pelakon cina kan. kalau korea kenal la jugak satu dua. ehh? tetiba. wakkakka. aku kenal pun sorang je la heroin cerita my wife is gangster tu. yang bibir seksi tu. geram tgk bibir dia. tapi scene dia kejap je. tak sampai seminit dua. 

lai. lai. mari tengok ini muvee banyak best woo. (slang cina sikit) muvee ni mengisahkan pasal JC dgn 3 lagi kawan dia sebagai perompak professional dapat tugasan untuk curi artifak. rupanya bukan satu je artifak. banyak lagi. atrifak tu semua rupa kepala binatang mcm kat poster atas tu. dalam JC nak kumpul artifak ni, mestilah ada halangan kan. nak tau tengok sendiri eh. yang kelakar ada lanun cina. 1st aku jumpa lanun cina ni. cakap banyak pun tak guna, so silalah yee. :) 


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.