September 2, 2011

openn houseee ^^

assalamualaikum ;
alhamdulillah syawal ke 3 sudah. baru ada masa nak update macam2. :)

first sekali aku ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI 2011 MAAF ZAHIR & BATIN :) kepada semua umat islam di muka bumi ini. apa? lambat wish? lek la. raya sebulan lahh. huhu :P

takde benda nak share cuma nya biasalah tiap-tiap tahun apa-apa raya je mesti ada open house. tak terkecuali rumah aku. bezanya umah aku takdelah open sangat. just nak sambut sedare2 belah ayah mostly nya yang datang. menu umah aku mihun rebus. orang lain panggil mihun sup je. makanan tradisi umah nh mmg panggil mihun rebus pun. asalnya nak buat mee kari. tapi mee nya takde plak. kedai melayu tak bukak raya-raya nh. depa pun nak raya gak. heh. tuka menu last minute. takpe2. janji dapat hidang pada tetamu2. *sory lada tuuh memang terlalu pedas. abes semua hidung berair2. huhu ^^ tapi semuanya berjalan lancar. PENAT?? tak payah cakap la. BZ? lagi lahh. tapi demi sedara2 tersayang. *oke terover plak. :)
hari nih je pegi umak paklong ; kak ida ; mak ndak and the last umah paksu ami perut full mcm selalu. huhu :P

second story pasal jiran. kejadian nh berlaku pagi2 lagi. tak ingat sbb takde kat tempat kejadian *paham2 je lah aku kat mana pagi2 tuh kan. berdasarkan story mak aku. dalam pukul 8 lbeh mcm tu kot mak aku pg la bakar sampah kat belakang tuh. pagi lg kan? mmg takde lah kain baju jiran2 dok ampai.dah habes bakar tuh mak aku masuk la. asap2 still ada lagi. even sikit2. tetibe ada sorang jiran nh menjerit kat mak aku "acik, padam lah api tuh. abes baju anak-anak saya nh bau asap" . nampak sebab apa aku highlight kan menjerit tuh? sbb kuang ajaq. relex la jiran oi..  ok. salah family aku.  faham tuh. tapi tak bole ke nak cakap baik2? ko tuh mude dari mak aku. perlu ke menjerit jiran oi? lagi satu, mak aku ada otak la. kalau dia nampak ko dok jemur baju, takdenye mak aku saja-saja cari pasal bakar sampah. mak aku tak cakap banyak. terus amek air, jirus kat asap tuh. terus masuk. *ikutkan hati mak aku, nak je ajar jiran nh. tapi mak aku fikir mak dia nan mak aku kawan baik. so, biarkanlah. naseb aku takde. kalau tak dah kena perli baik je. =.=

*kepada jiran yang takde adap tuh : terima kasih kuang ajaq kat mak aku. terima kasih buat mak aku benci kat ko raya2 nh. ingatlah sikit. ko tuh balik umah mak ko je. jaga adap sikit. jangan buat malu mak ko lah.

*ari ni je makan mihun goreng, nasi goreng, megi goreng, mee kari and nasi aym merah, daging kicap. ohmaigad2. senak perut weh. balik je masing2 rebut toilet nak membuang. huhu :))
*terima kasih sedara2 ku. :)
*aku nan family belah ayah memang tak berapa rapat. tapi tak la sampai b'masam muke ke ape. just tak tau nak borak2 apa. aku lebih kat budak2 kecik je. senang nak layan. walaupun penat. ^_^



sebahagian gambar gedik sebelum kuar rumah. huhu ^^




No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.