September 17, 2011

roadblock mcm harammmm!

assalamualaikum :
gambar hiasan je nh. aku bawak moto je pun !


ok. ni kisah pagi semalam bila aku langgar traffic light MERAH *sebenarnya KUNING je !

pagi semalam aku anta member pegi shahab. otw nak balik tuh, aku tak perasan ada polis menyamar jadi tukang sapu kat tepi traffic light. so, aku pun redah traffic light kat mergong dari lampu hijau ke kuning. blm merah pun lagi ! aku tahu kuning bersedia tuk berhenti. tapi dah aku terlajak dari garisan kuning tuh, aku terus je lah. tak kan nak benti kat depan2 tuh kan. fikir logik pun boleh.

tibe2 kat depan tuh ada plak roadblock depan sekolah agama. so aku ingat mcm biase je lah. mintak nak check IC nan lesen. tibe2 je dia cakap aku langgar lampu MERAH! mcm banggang je. dah la aku lambat nh. kena tahan dapat saman lagi. pakej betul ! puas la aku terangkan betul2. aku just langgar lampu kuning. bukan merah. kuning ok? ulang balik KUNING! haish. yang polis menyamar tu pun buta warna ke apa. tak dapat bezakan kuning nan merah! cam bodoh je. lain kali baik tak payah buat keje !

nak buat macam mana? dugaan kan? terima je lah. *walaupun tak berapa nak redha. sebab mmg terang2 bukan salah aku. pulun sangat nak duit ke apa? kuning dengan merah pun tak reti nak bezakan? dapat je saman. depan tu jugak aku komot2 kan kertas masuk dalam beg. mmg mcm harammm.

baru lepas check smn kat tenet. haa. amek rm300 baq hang!

dah la tengah pokai. duit saman lagi. kesian mak bapak aku. sorry mak ayah. :'(

bak kata mak aku, "takpela. sapa lagi nak bagi polis2 pulun tuh makan kalau tak duit kita sebagai rakyat ni kan? anggap lah bagi sedekah kat polis tuh. dah memang tugas dia mcm tuh"  (tengok macam mana mak aku tenangkan aku. ahha ^^ )

-so, polis2 kat luar nak menyamar tuh, pastikan pandai nak bezakan WARNA sebelum keluarkan saman! paham?
maaf lah kalau marah2 tak tentu pasal, first time kan dapat saman nh, tu yang excited lebih. tapi aku marah bersebab. sebabnya aku tak SALAH langsung! terima kasih :)

**kena buat part time nak bayar saman nh. haha. ta payah percaya k. hihi :D

3 comments:

  1. sian nye. bse lah polis terdesak lah tu. aku kne hti2 lah psni. dh laa aku mmg ske lnggar trfc lght kt situ. ;)

    ReplyDelete
  2. tu lah. ntah pape je lah. mcm siot jeee. lepas nh nampak je orang2 pelik tepi traffic light tuh, pandai2 la.

    ReplyDelete
  3. sabo jela...lau dy saman ag, kte bako je itu polis k...hehhee

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.