January 14, 2013

YooBao Power Bank 13,000 mAh

Assalamualaikum ;

sebelum tu bagi yang tak tahu apa tu power bank, meh nak habaq mai. ni ikut pemahaman akal logik aku tau. aku gelarkan dia sebagai charger mudah alih then charge banyak mana korang nak tanpa gunakan plug / suis. paham tak? senang cite, kalau korang kat luar, then tetiba battery drained kan, guna je bende alah ni. senang je. tak payah dah pening mana nak cari plug kalau battery habis kan. kalau macam aku sebagai BB user,  nak-nak kalau online tak ingat dunia. mcm BBM, twitter, facebook, wassap, foursquare plus kalau korang ni jenis selca (pi google eh), sah-sah battery cepat betul nak mati. kalau dulu standby charge extra dalam beg, then kalau singgah masjid terus cari plug nak plug in. tu pun battery tak fully charged.

so, sekarang dengan adanya power bank ni sangat lah memudahkan keje aku. tak payah risau tiap kali battery nak habis. aku tak pernah tahu pun benda alah mcm ni wujud sampai la aku baca satu blog ni pasal kegunaan power bank. bila dah tahu, mula lah buat survey itu ini. pasal harga, perbezaan, size/kapasiti, jual kat mana, semua aku amek tahu. yang aku tau lagi tinggi mAh. lagi mahal harga dia.

then ntah macam mana salah satu kawan blog aku ade jual plak benda ni. rezeki betul. cumanya online shopping je la. rasa mcm tak puas je kan sebelum beli tu. tapi, tu je lah yg senang dapat bg aku. lagipun orang seremban jugak. murah pun murah jugak. 13,000 mAh baru RM 160. selalu dekat RM 200 jugak kalau lebih 10,000 mAh. terus order je lah kan. ohh ye, kalau rasa berminat nak order ke, click SINI !!

aku order awal bulan aritu, baru dapat sekarang sebab pos pertama tu owner tersalah pos plak. naseb pos kali kedua sampai jugak. haha. takpe la. aku pun bukan nak pakai cepat. janji dapat barang kan. owner cakap nak pos ari jumaat, so aku ingat maybe isnin sampai. sekali sabtu sampai dah. naseb family ade rumah. sbbnya aku masa ni berjalan sakan dah kat KL tu haa. baru hari ni balik. excited tau balik-balik je terus bukak parcel. then terus buat entry. setakat ni tak tau lah bape kali bole charge penuh. sebab tak cuba lagi. hehe. nanti dah try aku gtau ehh. haha. so, meh tengok gambar yee.

parcel.

view dari dalam setelah di bukak plastik.

view power bank depan, tepi dan usb cable.


adapter utk charge powerbank, usb cable (BB user) and connector (ipad/iphone/tab/samsung)

lampu kat mata tu ada function tau. kalau merah tengah charged, kalau biru fully charged.

setelah di charge menggunakan powerbank. *happy face*

setakat ni baru berapa jam guna sangat lah puas hati tau. aku tengok TV kat depan pun angkut benda ni sekali. malas nak charge dalam bilik. hehe :P cuma berat sikit je. abang aku pun sempat pinjam nak charge tab dia masa tengok bola kat kedai tadi. ciss. tau2 je aku dah beli. haha. aku harap tahan lama lah yee riwayat dia ni. berguna sangat bagi aku. terima kasih orang yg jual. terima kasih YooBao PowerBank. :)


No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.