November 3, 2011

tagged #1

assalamualaikum ;

haaa. hari ni nak cakap TAGGED. tau tak apa? jangan tanya aku, sbb aku pun first time nh. so, aku cuba yang tebaik. *mcm nak jawab exam nh.

first of all thanks to my Jr ; Sis Anum - orang bertanggungjawab aku buat entry kali nh. so, lets look the question and anwser it. oh yeah! *semangat

sebelum tuh benda alah nh ada RULES jugak ok. tapi aku nak tukar sikit. ada 3 je. yang lain tu mcm tak payah kot. sbb aku tak reti nak tag-tag orang. hihi ^^ ;

  1. bagituhu apa rules dia.
  2. 11 point tentang aku
  3. jawab semua soalan dengan betul. paling penting jujur.
so, paham kan rules dia mcm mana. sng je. siap aku translate lagi. haha.

rules one: dah tulis dah pun. so, misi selesai !

rules two - ni kena bagi aku masa. ok DONE ! :)
'11 things about yourself'
  1.  seorang budak bernama NURUL BASYIRAH KAMARUDIN. family pgl aku nurul, yang lain bas je. napa bas? eh, ikut suka aku la. nama aku kan. hehe. aku dilahirkan di negeri yang baru menang PIALA MALAYSIA tu. alaa. yang kalahkan ganu tuh. haa-negeri sembilan la. haha. *saja nak mention. then aku ada 5 siblings. 4 abang and 1 maybe tersesat kot. haha :)
  2. aku sekarang tercampak nun jauh utara tu utk mendapatkan segulung diploma and disusuli dengan ijazah *insya-allah dekat poly-tech mara alor setar, kedah dengan mengambil course aliran UiTM-office management selama 2 tahun 6 bulan. sekarang aku nak masuk semester empat pada 17/11 nh. hope result kali ini ok sama macam semester2 lepas. aminn~ 
  3. apa lagi ea?? jap. pikir. ohh ok. aku memang gilakan kucing. fisrt BLACKIS-kucing hitam, garang and ada ekor pendek  terbantut gara-gara tersepit kat pintu kete. sebabkan balckis, aku dapat 3 kali suntikan kancing gigi-tapi mmg tak penah kena la. just nak bagi pencengahan je sebab banyak sangat kena gigit, cakar and mcm2 lagi. tapi aku still sayang kat dia sampai sekarang even dia dah mati pada 6 january 05. mmg aku down giler masa dia takde. sampaikan seminggu aku takgi sekolah. second is TIGER-kucing nh comel, baik, manja and dengar cakap aku. tapi takde rezeki lagi bila dia hilang tak balik sampai sekarang. last aku jumpe dia masa nak pg belajar kat kedah, balik2 je mak cakap dia tak balik dah seminggu. lagi lah aku down.cari macam nak gile. takpe. aku reda. now, rumah aku still banyak kucing, semua aku sayang tapi aku still takde lagi kucing pengganti sebab aku dah trauma! :')
  4. aku seorang yang kuat makan-tipulah kalau tak kan. tgk bdn pun tau. haha. even ramai suruh aku diet, kurus still tak bole sebab bagi aku makan banyak mana pun berat aku dalam 65-75 je. tak caye? peduli apa aku. badan aku, taulah nak jaga. haha. insya-allah satu hari nanti eh. sapa taknak kuruskan. buat masa sekarang, aku bersyukur je as long as aku takde penyakit2 kronik. alhamdulilah :)
  5. makanan feveret aku mestilah sambal. aku makan semua jenis sambal. sebab orang n9 kan mkn pedas. so, dah biasa. kalau ta pedas tuh, mcm tak lengkap je makan. apa yang aku tak makan benda-benda pelik, makanan yg kau jarang jumpe and sayur yang lembik bila dah masak macam tomato, bendi, terung, petola dan banyak lagi. sayur fav aku kangkung, sawi and kailan. ramai tak suke sebab pahit kan? haha :P
  6. and lagi apa pulak? ohh ya.aku seorang yang suka ketawa, gelak besar and kuat-kuat. tak suke? tak heran lah. sebab selagi aku boleh happy, biar lah kan? kalau keluar dengan member, ada je benda nak gelak. ada je benda kelakar kiteorang buat. tak caya? pi lah tanya diorang semua. haha. and aku jugak jarang nanges!
  7. aku susah nak share personal kat sape-sape. even kawan baik aku pun. apalagi kalau ada masalah kan? bagi aku selagi boleh settel sendiri, aku go on. aku nak share pun benda yang penting je aku rasa. satu lagi aku tak pandai selesaikan masalah orang secara private. paham?macam sorang ada prob, ramai-ramai bagi pandangan aku tak kesah. tapi kalau aku sorang je, mmg tak pandai. haish :/
  8. aku ni banyak cakap, tapi tak tau nak mulakan something tu mcm mana. mcm jumpe kawan baru ke, pastu keluar dgn kawan berdua ke, memang aku tak pandai. biasanya aku akan jawab je diorang tanya tapi bila dah cakap, mmg susah nak berhenti. cume bila dengan family aku banyak diam. taktau nak cakap apa. hehe. kelakar? aku rasa ada sikit la. aku suka buat kawan-kawan aku ketawa je. taknak la sedih-sedih.
  9. fakta ke9 - selain sukekan kucing, aku jugak sukakan budak-budak. baby aku kurang sebab ragam dia banyak sangat. budak tu comel ke tak aku tak kesah, janji dia selesa and boleh buat apa je.  lagi-lagi bila dia tersenyum je.  and aku annonying gile kalau budak or baby kuat nanges. sikit2 nanges. ishh. rimas tau tak? haha. tapi aku suke sakat insyirah. ada je benda aku nak usik. selagi muke tak cembeng selagi tu aku kacau. kalau dia nanges, cepat-cepat aku lari. haha :)
  10. lagi satu aku tak pandai nak romantik ke manja ke or apa-apa je yang berkenaan. mmg aku tak dilahirkan mcm tu, so maaf ya. contoh bila mkn nak suap-suap. macam ada member mintak mknan sikit ke then suruh suap. haish. tangan ada kan? so, guna la. *ramai member aku suka komplen. ala suap pakai sudu je pun. sorry ya kawan-kawan *peace! pujuk? lagi la aku tak pandai. kalau aku salah, yes aku akn pujuk sekali. tapi kalau mengedik nak merajuk lama-lama, dah bole jalan dah. bye-bye je aku cakap. haha :)
  11. lastly is aku suke bergambar. even takde camere mahal ke hp mahal ke takpe. janji aku nak bergambar jugak. haha. selalu nya hp kawan-kawan or hp dia akan jadi mangsa. hehe. lepas tuh kalu bergambar aku suka senyum sampai ke telinga then nampak lesung pipit. haha. comel tak, comel tak?? kahkah. mesti korang geli kan? sebab tu aku letak last-last sekali. pandai tak? hihi :D

so, cukup la 11 pasal aku. panjang kan? selamat membaca. kalau bosan, rehat dulu then baca balik. kahkahkah ^^, tapi ada lagi satu tak selesai. aku tak jawab lagi soalan-soalan junior aku tuh. hehe. merajuk nanti dia. soalan tu akak jawab next entry ya dek. panjang sgt nh. huhu :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.