February 21, 2013

adik demok. siti einsyatul munirah

Asaalamualaikum ;

haaa, semalam pasal kakak. hari ni pasal adik plak. kesian adik. kakaknyaa banyak sangat menyelit kat blog maksu ni, sekarang turn adik plak. hehe. mcm yg korang tau, si adik ni aku tak jaga sebab aku kan dah belajar kat kedah tu, so adik ni hantar nursery je. boleh jugak dia belajar something selain bermain kann. alhamdulillah nampak dah perkembangan dia satu demi satu. teruja kot tengok. cuma sekarang ni dia tak boleh sebut jelas lagi. cakap pun benda yg senang-senang je. selalu perkataan feveret dia haaa? haaa? tu je lah tau. geram tau. kdg-kdg ckp dgn dia, dia jawab haa? haaa? sabar je lah. nama pun bebudak kan. 

nanti bulan 6 ni genap lah umur dia 2 tahun. kejap je dah 2 tahun. badan kecik jee. tapi yg tau jaga adik ni masa kecik-kecik leceh sebab peel dia menangis je. nak-nak kalau dia terjaga dari tidur. menangis tak ingat duniaa. mcm baru lepas kena pukul je. kau pujuk la dgn susu ke, mainan ke, kucing ke, tetap tak jalan. agak-agak dia dah puas nanges barulah dia benti. *pengsan* tapi kalau ayah dgn umi dia ada elok je kalau bangun tido pun siap bole gelak-gelak lagi. cuba kalau ayah umi takde, sakan betul nanges. grrrrr si kenit ni. saja tauuuu. 

sekarang ni dah besar sikit dah pandai sebut yang dia tahu ayah, atuk. perkataan dari huruf A mmg cepat sikit. mcm kakak dia dulu. semua huruf A laju je sebut. sampai wan (nenek) pun jadi awan. haha. si adik yang aku kagum tu dia cepat paham. ni memang aku kagum sangat-sangat. rasa mcm dia dah besar je. ada tu aku suruh amek remote tv, terkedek-kedek jalan amek remote tu bagi aku. terkejut kot masa tu. so aku test la dia sikit. aku suruh amek hp kat bilik, laju je dia amek bagi aku. pastu ayah aku suruh pas cawan kat dapur. aku suruh si kenit ni. aku cakap. adik, nah cawan bagi atuk kat dapur. atuk kat dapur tau (sambil tunjuk arah dapur) berlari-lari dia naseb cawan tu cawan plastik. sekarang ni dia cepat paham cuma lambat je nak cakap. hehe. takpe take time.

cuma sekarang ni peel dia kalau nak tidur, kena tepuk2 sambil bagi susu. kalau tak mmg dia tak sentuh susu tu. takpe lagi. yang aku geram kalau bergambar. memanjang gerak je. susah nak amek gambar dia pandang camera takpun tak gerak2. dalam 10 gambar, 2 je jadi. kadang-kadang takde langsung. sbb tu la gambar dia kurang sikit kalau nak banding dgn kakak dia tu, insyirah. pastu buat peace pun terkial-kial. puas kakak dia ajar. tetap tak jadi. bila suruh buat peace, dia tunjuk 1. kau ingat satu malaysia apa? haha. dah malas nak taip lagi, layan gambar je ehhh.

tengok laa. sombong tak nak pandang camera. grrrrr. btw, comel tak baju tu, harus lah kan. maksu beli semua comel. haha. 

buat tak tahu je dia ni laa.

nak pandang dah, tapi salah pandang. haha.

dah sombong balek. huh.

ni pun salah pandang. geram je. punya kuat suara aku cakap. adik, pandang sini, sini. hishhh!

masa ni dia tiru aku. aku masuk kan bola dlm baju, dia pun sibuk nak buat. yelah. cepat paham dah kan. haha.

kalau wan tengok ni, mmg kena marah lah aku. mak aku selalu bising sbb nanti baju dia tu mengelebeh. haha. 

tengok tu. dengki dekat kakak dia. masa ni insyirah main lompat2 atas kusyen tu, sekali dia pi baring tengah2 tu. cari pasal betul. 

peace tak menjadi. gerak memanjanggg. *tensiiiii* ehh baju sama. comel kan? hahhaha. 

aku jerit, adik tengok sini, buat peace cepat! ni la hasil dia. 1 malaysia agaknyaa. 

tengok mata dia. berkaca-kaca. berebut naik beskal ni dgn insyirah. tapi kuasa adik, haruslah adik menang.


yeayy. dapat jugak naik beskal. beskal ni ada bunyi. sekali dengar ok la. banyak kali annoying gilerr. rasa nak cabut je bateri dalam tu. 

seksi plak. haha. nak makan eskem tapi nak suap sendiri. sampai bermisai-misai mulut tu. masa ni sebelum nak mandi kolam. tengok la dia angkut anak itik tu pi mana-mana je.

hehe. comel je pakai suar sampai atas. leka kemainn kalau dapat mandi kolam ni. panggil pun dia jawab haaa. haaa. tapi tak pandanggg. 


baru lepas mandi kolam. tompok-tompok bedak dia sapu. masa ni tengah suap makan.

ni pun baru lepas mandi kolam. masa ni dia cuba tiru aku buat mata juling. jadi kot dia buat. haha. 

muka masam je. sebab nak makan sendiri. ewahh. nanti tumpah2 sapa nak kemas? maksu jugak. so, meh sini maksu je suappp! 


muka bangun tidoooo. baju tu kalau takde conteng-conteng tak sah. 

mata dia pun besar jugak. geram je tengok mata hitam dia tu.

masa ni nak makan buah tampoi. bukan main suka lagi dia tau. sibuk nak makan sendiri. lagak mcm dah besar nak kopek buah tu sendiri. 


masa ni aku jerit adik cepat peace. menjadi la jugak walaupun terbukak sikit. haha.

tengok balik, ehh banyak jugak gambar si adik ni rupanyaa. tak perasan plak. hahaha. sibuk dgn si kakak je.  so adik, entry adik pun ada tauuu. bukan ayong je. haha. maksu harap adik cepat membesar, cepat cakap. nanti boleh borak2 dgn maksu. maksu tak larat nak layan ayong borak dah. haha. jangan nak dengki dengan ayong je tauuu. jangan berebut je dengan ayongg. banyak lagi mainan. satu tu jugak nak berebuttt. tu je lahh. harap-harap ada la anak buah ketiga plak. hahahhaha. aku nak boyyy. takde la nanges 24jam kan. :P

p/s: aku letak gambar large je. sebenarnyaa aku suka pakai x-large lagi. tapi ada komplen berat. loading memanjang. baiklahh. saya letak saiz large je yee. haha :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.