April 4, 2012

kerje oh kerje =='

Assalamualaikum ;

sekarang dah 4 April dan aku still kat AS gigih mencari rezeki tuk family. kais pagi makan pagi, kais petang sampai malam pun tahan lagi. haha. mule2 mesti nak merapuu. ok.ok. sorry :)

sekarang ni misi mencari kerje masih lagi belum terlaksana. dah banyak kedai da pergi. sampai sekarang tak call2 lagi. pelikk. even HP aku murah, tapi boleh je kot terima panggilan kan. *ada kene mengena ke? haha.
betul cakap orang. bukan senang nak cari kerje zaman laa ni. nak2 kalau part-time nih. baru je tanya "ada keje kosong tak?" sorry dik, kami tak pakai part-time. permanence jee. mcm tau2 je aku nak part time kan.

haish. mmg give up dah. siap plan nak beli tiket lagi nak balik kampung. tapi semalam. lepas hantar ath balik, lepak satu kedai nii. mcm nak pakai part time. so,lepas isi borang, dia cakap akan bincang dan akan call dalam masa terdekat. (alasan yang sama semua kedai habaqq) *pandai plak main copy paste eh. haha. plan nak beli tiket terpakse di-delay kan. just olle je beli. takpe lah, kalau ada rezeki, ada lah. kalau tak terpaksa la jadi penganggur terhormat kat rumah selama 2 bulan cuti ni yaa.

berharap sangat dalam masa terdekat ni ada la orang call kan. kalau tak, sia-sia je duk alor setar lama2. membazir duit makan lagi, duit minyak lagi. haishh. bukan senang aku nak pujuk mak aku bagi keje. susah ok. mak aku ada satu sifat yang terlalu risau tahap tinggi yang amat. bukan sbb mak aku tak percayakan anak dia, tapi ntah la. kerisauann dia kalah gunung everest tau tinggi die. haha.

contoh macam haritu aku baru habis test malam kat mergong.

mak : salam. akak ada kat mana tuu? - ayat fisrt setiap kali mak aku call mst tanye kat mana.

aku : jawab salam. akak kat luar ni. barruu... -tak sempat nak habiskan ayat

mak : kat luar? buat apa tuu? dah malam ni. napa tak balik2 lagi. mak risau la akak. - haa. amekk. macam machine gunn dah kan. bertubi2 tanya soalan.

aku : eh mak, akak kat kolej ni. baru je habis jawab test mak. janganlah risau. akak pergi satu rumah, ramai mak.

mak : ohh. mak ingat akak kat mana. ok la. dah habis jawab exam kan? balik cepat2 ya. da malam ni. - lega sikit dah. tapi still tak lupe pesan balik cepat2. haha :)

aku : ohh. ok mak. nak balik dah ni. tunguu kawan yang lain. balik sekali semua.

mak : ok. cepat sikit balik. jangan melencong mana2. hati2 bawak moto tu. salam sayang. - pesanan yang sama setiap kali nak letak call.

aku : ok mak. akak terus balik umah. salam sayang mak :)

inilah situasi setiap kali bila malam mak aku call kalau aku kat luar.  tu baru aku kat kolej. kalu merayap2. pi overnite mcm mana plak kan? haha. jgn risau. papehal mst aku akan msg ayah cakap nak pg mana semua. ayah aku pun pandai2 la kan. maybe la sebab aku perempuan bongsu. sbb tu risau eh terlebih. kadang2 jeles gak ngn abang2 aku semua. malam2 keluar senang jee lepas.
tapi bak kata ayah, akak fikir je positive je. mak risau, sebab mak sayang akak lebih. abang2 mak sayang sikit. haha. see? ayah aku kalau pujuk memang la pandai. ada je bende nak gelak. papepun, akak sayang mak ayah banyak2. takde sikit2. haha :)

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.