August 11, 2011

dugaan dari pagi-malam ;

assalamualaikum ; ramadhan ke 6 dah. alhamdulillah.

hmmm. naseb tak barapa nak baik bila dugaan datang dari pagi sampai malam. satu hari berturut2.

khamis ; Ogos, 4 ; pagi - malam

first dugaan ; bila housemate nak pindah sebab perkara remeh. *ok. masing2 salah. aku admit tuh. tapi at least  cube la cakap dengan kiteorang. ni tak. balik kelas je terus kemas2 barang dengan alasan ko nak  pg berjalan. huh. sangat2 la annoying! then ko dah blah, ko terus msg ath cakap apa yg ta puas hati nan kiteorang nih. ok finee. ko salah, kiteorang pun salah. tapi tak bole ke ko bincang baik2 sebelum ko blah tuh? benda kecik je bole settel baik2. tapela. ko teruskan lah dgn life ko sekarang nih. aku pun dah minta maaf, tapi ko still lagi nak admit ko tak bersalah sangat? hmm. wtv la. sikit pun tak heran *memang ko tuh perfect sangat sampai semua pendapat ko je betul. beselah. DEAN LIST kan? ok. stop pasal nih.

second dugaan ; petang tuh ada volleyball. so decide dah nak pegi. bile kiteorang sampai je, sir tak sampai lagi then kelas LR dah tutup pun. aku pun call la sir. bukan sekali, berbanyak2 kali. tapi tak angkat T.T
sebelum nak pegi tuh, tikah call cakap  zaza & ara xcident. ingat lepas habis volleyball nak pegi la lawat.
bila sir tak angkat fone, so kiteorang ingat VB mmg takde. terus decide nak pegi hospital. then dah sampai hosp, dapat msg kelas VB ada, sir baru sampai. nmpk tak sgt2 annoying?? T_T huuu.

dugaan ketiga ; paling teruk
malam tuh  pegi ronda2 beli tiket nak balik umah ath. balik je duk umah sat then lepak luar. main badminton mcm biase. pastuh *jire2 sebelah ajak pi dataran. so, decide la nak kuar sama. bincang2. pi siap terus.
then kuar rumah je terus stat moto ; aku bawak ath. kak l drive sorang.
tibe2 je moto yg kak l naik jem plak sbb tak boleh stat. so, aku pun pg dgn niat baik nak tolong. masa ni kak l duk atas moto. aku just pgg handle nak stat moto. last2 bila dapat stat, aku terpress minyak tanpa press BREK ! apalagi. kedepan la moto tuh. terus langgar cermin dan retak. kak l dah jatuh. aku kat atas moto lagi. pegang je handle tanpa duduk. masing2 terkesima *ceh ayat. cuak gile aku. mmg takut gile. cermin retak. moto ika no plat patah. dah la masa tuh jire2 sebelah tgah tunggu btl2 depan umah. apala naseb. kak l injured sbb terhantuk. so terus decide tak kuar dah. masuk je umah tgk kak l luka kat mana. tgk cermin umah mcm mana. then terus msg aya suh balek. diorang balek2 je masing2 terkejut tgk cermin tuh. sorry guys. naseb la diorang tak marah2. siap bole buat lawak lagi. *fuhh lega sikit. pastuh terus cakap kat ika minta maaf semua pasal moto tuh. bas minta maaf sangat2.

**moral nya : tak payah gatal2 nak keluar merayap. duk je rumah buat assignment. ada gak faedahnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.